mandag den 27. september 2010

Hvem er den mand i mit spejl?

Jeg barberede fuldskægget af i dag, fordi jeg kunne mærke, at huden trængte til luft. Det vil jeg godt advare alle mænd i min alder imod.

Jeg husker ikke, hvor mange år jeg har haft fuldskæg; men det er en del år. Det har været i varierende længder, senest omkring 5 mm.

Nu er jeg efterhånden også omkring de halvtreds (nå ja, så på vej til tres), så ansigtet ændrer sig jo. Alligevel fik jeg et chok, da jeg så mig i spejlet efter processen.

Jeg har altid haft et fast hageparti. Og det har jeg egentlig været glad for. Men når et beslutsomt og troværdigt hageparti bliver indrammet af en pude på hvert kindben (hvor fanden kom de fra?)og lidt for meget løs halshud, så er der altså ikke meget beslutsomhed tilbage. Når yderligere tillægges, at munden åbenbart de seneste fem år, i ly af skægget, har tillagt sig et surt, nedadstræbende, gammelmandsagtigt udtryk, så er resultatet ren spejlpanik.

Jeg går i gang med at anlægge nyt skæg allerede i morgen.

3 kommentarer:

  1. Ha ha, ja der har I mænd jo en klar fordel :-)

    SvarSlet
  2. He he, skæg skæghistorie. Tror du selv på, at det hjælper at anlægge nyt skæg nu ? :-))

    SvarSlet
  3. @Sarah: Ja, og dem har vi ellers ikke mange af ;o)
    @Anne: Som Dame Edna sagde: "Hvis du ikke kan grine af dig selv, så er du måske gået glip af verdens største vittighed." Så jeg lader aldrig en chance gå fra mig. Og ja, jeg mener at et nyt skæg lige nu er min eneste chance for et normalt liv. Allerede nu er jeg stubbet nok på hagen til, at jeg kan begynde at vise mig udendørs uden elefanthue. Det er nok ret godt, for jeg skal en tur i banken ...

    SvarSlet