tirsdag den 16. juni 2009

En sommerfugleveninde

Hvis en sommerfugleveninde flyver ind af mit åbne vindue
så vil jeg byde hende min fulde opmærksomhed
og ikke blot vin og fyldte chokolader
glemme alt andet for en stund
og nyde hvor smukt hun flyver
indsnuse hendes farver
som hun fik ved nedbørsvåd at flyve igennem en regnbue
lytte til hendes vinge- og hjerteslag
så vil jeg glemme alt, jeg ved og ikke ved
og få min puls i takt med en sommerfugls
spørge til indholdet af faldende regndråber
og til varme vinde og luftens inderste væsen
og prøve om jeg kan lære af en sommerfugl
at se det hele lidt fra oven

af Per Lau Jensen - med inspiration og lån af ordet sommerfugleveninde fra "Fairy".

3 kommentarer:

  1. ¤ ¤ ¤ smukt, originalt, kærligt og indlevelsesfuldt skrevet. Fuld af beundring ... Tak :-)

    SvarSlet
  2. Så smukt - så smukt!
    Jeg blev blidt berørt dybt i mit hjertes mest sårbare afkrog. Glædestårer triller ned af min kind. Tak, fordi du mindede mig om - livets inderste væsen og væren!
    Varme og kærlige tanker fra en schæferhundeveninde

    SvarSlet
  3. Tusind tak for jeres smukke kommentarer. Anonym (som jeg godt ved, hvem er pga. de tre små tegn) og Anne. Hvor er jeg glad for at mit lille digt kunne glæde jer og skabe nogle gode følelser.

    Og så er der åbenbart også en schæferhund inde i billedet. Herligt!

    De bedste hilsner
    Per

    SvarSlet