mandag den 7. december 2009

Myldretid

Man bør ikke glæde sig over andres ulykke, man skal ikke være skadefro, det er dårlige egenskaber. Måske har jeg selv lidt af det.

Jeg ved ikke, om sendekraften er blevet forøget; men i hvert fald kan jeg nu tage P4 her i det Nordskånske, hvor jeg bor. Jeg hører gerne P4 København hver morgen.

Når jeg kl. 8 hører, hvor lang tid det tager at komme fra Kokkedal til Gl. Holte på Helsingørmotorvejen, så er det, at jeg sidder over min havregrød med et lille smil. Jeg glæder mig over, at jeg ikke kører fra Nordsjælland på arbejde i København hver morgen.

Her i byen, hvor der er ca. 1.800 indbyggere, har vi myldretid kl. 6:30 – 7:00 og igen kl. 16:01 – 16:10. Og jeg bor lige ud til hovedfærdselsåren i byens nordlige udkant. Myldretid betyder, at der kører mere end én bil forbi i minuttet.

Mens jeg lavede min havregrød her til morgen ved 8-tiden, og det tager vel alt incl. næsten ti minutter, så talte jeg 5 biler, der kørte forbi mit hus. Imens talte radioen om Holbækmotorvejen og et eller andet om Ishøj, hvor det vist var gået helt i stå.

Så er det, at man ikke kan lade være med at sidde og hygge sig lidt …

1 kommentar:

  1. For ikke at tale om, hvor lang tid det tager med toget fra min nordsjællandske residens til hovedstaden, og igen når turen går den modsatte vej :(

    SvarSlet