lørdag den 17. april 2010

På bestsellerlisten


I de første to uger af april var min krimithriller ”Når ulve jager” i top ti på elounge.com’s krimi-bestsellerliste.

Den nåede op på en 8. plads. Listen justeres rullende, så der var løbende ændringer. Det meste af tiden, bl.a. 2. april, så listen således ud:

1: 'Min broders vogter' Leif Davidsen
2: 'Svinehunde' Hammer Jacobsen
3: 'Havfruen' Camilla Läckberg
4: 'Hypnotisøren' Lars Kepler
5: 'Flaskepost fra P' Jussi Adler-Olsen
6: 'Sorte hest' Peder Bundgaard
7: 'Fasandræberne' Jussi Adler-Olsen
8: 'Når ulve jager' mig
9: 'Kald mig prinsesse' Sara Blædel
10: 'Dødens billede' Allan Jagt

Det var lidt sjovt at være på bestsellerlisten med de her bøger, der er nogle af dem, der sælges mest i landet. Et par stykker af dem er lidt ældre titler, som er genoptrykt i blødt omslag og sælges til under hundrede kroner. Derfor er de igen blandt nogle af de mest solgte. Til sammenligning koster min bog omkring det dobbelte.

Nu er min bog dog netop røget ud af top ti. I stedet har et par nye og ukendte navne – en Stieg Larsson og én der kalder sig Stephen King – møvet sig ind ;o)


P.S. Jeg skal understrege, at det her altså blot var elounge.com’s bestsellerliste og ikke den landsdækkende bestsellerliste baseret på alle boghandleres omsætning.

1 kommentar: