tirsdag den 30. marts 2010

På mit badeværelse står en tube ...

Ude på mit badeværelse, på nederste hylde i vægskabet ved siden af spejlet, står til venstre en lille, buttet tube, sådan cirka tretten centimeter i højden, i en blålig nuance. Det er en fugtighedscreme, som hedder ”Helosan.” Den bruger jeg gerne til hænderne, hvor huden har en tendens til at blive lidt tør.

Ved siden af står en lille, buttet tube, sådan cirka tretten centimeter i højden, i en grønblålig nuance. Det er en hårgel, der hedder ”Wella Styling Gel.” Den fås i fire typer, min er sådan en ultra ekstra ualmindelig voldsom strong hold – eller noget i den stil. Den er i hvert fald så kraftig, at jeg er sikker på, at hvis jeg smurte den under poterne på min schæferhund, så kunne jeg hænge ham op i loftet, og han ville ikke falde ned før sidst på dagen.
Jeg bruger den til at stryge frisuren lidt bagud, når jeg har været i bad om morgenen.

Til højre for denne står en lille, buttet tube, sådan cirka tretten centimeter i højden, i en blålig nuance. Det er en bath and shower gel, der hedder ”Van Gils Between Sheets.” Den bruger jeg egentlig slet ikke, fordi jeg har en billig én, som jeg synes er bedre; men det er en smuk tube og et godt brand, der signalerer god smag – tror jeg nok.

Nogle gange går det lidt stærkt om morgenen, og jeg har nu flere gange gjort mig den livserfaring, som jeg gerne deler gavmildt ud af, at mens hårgel er håbløst som fugtighedscreme, så er fugtighedscreme faktisk absolut anvendeligt som hårgel.

Når fejlen sker, så kan man vælge om det skal blive en god eller dårlig dag. Hvis man bliver sur, så er der lagt op til en meget dårlig dag. Hvis man i stedet griner, så kan det næsten kun blive en god dag. Som Dame Edna sagde: ”Hvis du ikke kan grine ad dig selv, så er du måske gået glip af verdens største vittighed.”
Og hvem vil det?

2 kommentarer:

  1. Det er vel også schæferen som griner lidt af dig når du bytter om på det?

    SvarSlet
  2. Schæferen? Ja, mon ikke! Det pelsdyr forsømmer ingen chance. Men hvis jeg er hurtig, når jeg at grine med. Og så griner han jo sammen med mig, fremfor ad mig. Det er bedre.

    vh. Per

    SvarSlet