onsdag den 31. marts 2010

Reklamepauser

Jeg kan egentlig godt lide reklamepauser på TV. Man får tid til at tisse og lave kaffe uden at gå glip af noget. Men nogle af reklamepauserne er så latterligt lange, at man kan nå at tage en længerevarende uddannelse imens.

Seriøst set nåede jeg sent i går aftes i reklamepausen på kanal 9 følgende:

At tisse, vaske hænder (selvfølgelig og med sæbe), gå op i soveværelset, lægge tøjet og trække i en badekåbe, skære to stykker franskbrød og riste dem i brødristeren, klappe schæferen, vaske hænder igen (med sæbe), smøre de to nu ristede stykker franskbrød med leverpostej og en usædvanlig god skinkeost fra Netto, skænke mig et glas rødvin fra Pomerol samt bære det hele ind i stuen og vente endnu et par minutter på at reklamepausen skulle ende.

Helt ærligt, det er jo vanvittigt ...

5 kommentarer:

  1. Og så snart man har sat sig rigtig godt til rette, så kommer der sgu en reklamepause mere.

    I hvert fald på TV3, hvor jeg engang tog tid og fik følgende resultet: program: 8,5 minut - reklamepause: 7,3 minut - program: 8,1 minut.

    Så er det altså lige før man opgiver undervejs ...

    SvarSlet
  2. Det har du helt ret i, Sarah.

    Og til overflod bruges ofte de sidste 30 sek inden reklamepausen til at fortælle, hvad der kommer efter pausen.

    Og for at det ikke skal være løgn, så bruges de første 30 sek efter pausen til at gentage, hvad der skete i sagen før pausen.

    Jeg kan blive fuldstændig vanvittig engang imellem - sådan helt indlægningsklar!

    vh. Per

    SvarSlet
  3. Godt man ikke bor i USA - der er ENDNU mere teaser, resume og reklamer - og faktisk stort set intet indhold, hvis man skræller det andet væk.

    SvarSlet
  4. Er vi så hjernedøde, at alt hvad vi kan kapere at koncentrere os om er et flash af overskrifter: Teaser, reklamer og resume, teaser, reklamer og resume?
    Er det dér, den laveste fællesnævner befinder sig - og er det virkelig en "fællesnævner"?
    Ja, jeg er glad for, at jeg ikke er tvangsindlagt til amerikansk TV, Sarah.

    Dejligt at høre at du er enig, Ingeborg. Jeg synes at både i reklamer og visse programmer - specielt amerikanske - er tempoet ofte for højt, hysterisk og voiceover alt for vanvittig veloplagt.

    vh. Per

    SvarSlet