lørdag den 20. marts 2010

Verdens smukkeste design

Jeg har lige støvsuget. Det gør jeg tit, jeg har en schæfer. Jeg ved ikke, hvem der har konstrueret mundstykket på min støvsuger; men personen skulle stilles op ad en mur og skydes. Eller ... endnu bedre, han skulle, med det mundstykke, have lov til at støvsuge en tæppebelagt hundekennel med et tusinde hunde.

Der er en masse bevægelige dele, og hundehårene finder ind og ud overalt imellem disse dele. Det er ellers en Electrolux. Jeg mener, at de plejer at lave gode støvsugere. Det er i hvert fald en flot designet støvsuger.

Den hedder Electrolux Oxygen Line. Den er gul. Linierne får mig til at tænke på både en lille robot fra Star Wars og Fiat modeller fra halvtredserne. Jeg er vild med den støvsugers design.

Jeg kan godt lide smukt design. Der er langt imellem, at man oplever virkelig smukt design. Electrolux støvsugeren er det fjerde smukkeste design, jeg har set i mit liv.

Trediepladsen på min personlige designhitliste indehaves af en guitar, Fender Stratocaster. Skabt i 1954 af Leo Fender i Californien. Udødeliggjort af bl.a. Eric Clapton og Jimmy Hendrix.

Andenpladsen går til Jaguar for i starten af tresserne at skabe verdens smukkeste bil: Jaguar E-type. Og førstepladsen går til ham Gud for kvinden.

1 kommentar: