tirsdag den 1. juni 2010

Men i morgen ...

Jeg får gerne lidt dårlig samvittighed, når jeg smækker noget frossent ind i mikrobølgeovnen. Så lover jeg mig selv, at i morgen skal jeg nok koge nogle grøntsager og den slags. Men det kan være svært at nå lige dér imellem gåturen med schæferen, det seneste afsnit af ”Rules of engagement” og TV nyhederne, som kommer lige efter.

Dagen efter får jeg rejst mig lidt sent fra computeren til eftermiddagsturen med schæferen. Vi får gået en god tur, tiden går, og så møder vi en nabo, som jeg lige skal spørge til råds om hans erfaringer med lokale tømrere.

Da vi er tilbage, er klokken næsten 18.30, og i dag er der ”Seinfeld”, og det er jo simpelthen verdens mest geniale humor, så jeg finder en pakke frossen lasagne i reklamepausen. Ind i mikroen, otte minutter og der er dækket ved sofabordet. Og så lover jeg mig selv, at i morgen vil jeg bestemt smide et magert stykke kød på panden og koge nogle grøntsager.

Problemet er, at ”i morgen” er i dag og har været det den sidste uges tid …

5 kommentarer:

  1. Hvor det dog virker bekendt.
    Ind i mellem (sådan ca. 2-4 dage om ugen) foregår min dag lige så.
    En af fordelene ved at bo alene er helt bestemt, det at have den fulde frihed til at administrere sin tid, gøren og laden efter egne behov. En af ulemperne er, at der ofte springes over, hvor gærdet er lavest.
    Hvis man i øvrigt trives med det, er det vel ok.

    SvarSlet
  2. Jeg er enig med dig i fordelene ved at bo alene, Anne. Men specielt ved måltiderne springes der nok over, hvor gærdet er et hul i jorden, i mange singlehjem. At spise alene de fleste dage reducerer også væsentligt rødvinsforbruget her hos mig. Om det så er godt, er jeg ikke helt overbevist om.
    Årsagen til at mikrobølgeovnsmad bekymrer mig lidt er det sundhedsmæssige aspekt.

    vh. Per

    SvarSlet
  3. Kender en, der snildt kan indtage 1 stk. regnbueis til aftensmad. Så er frossen lasagne trods alt bedre :-)

    SvarSlet
  4. Humor der både er lidt grotesk og samtidig helt vild morsom er Wulff og Morgentaler...de kan virkelig få mig til at grine så tårerne triller...
    jeg ved ikke om du kender dem...men her er alle deres striber helt tilbage fra 2008 og til nu...
    Har fulgt dig gennem længere tid og fundet ud af din form for humor matcher min meget godt...så jeg er sikker på du vil nyde striberne...de kan jo tages frem en dag hvor genboen nar nr 1 får dig op at ringe...nu har du jo ikke mere at fælde...;.))

    SvarSlet
  5. jamen for sevan da....jeg glemte linket...det er ikke let at blive ældre..hehe

    http://ww2.wulffmorgenthaler.dk/strip/2008/01/

    SvarSlet