søndag den 29. marts 2009

Utroligt første formel 1 grand prix 2009!

Helt utroligt. Så åbent har formel 1 ikke været i mange, mange år. Den spænding og det antal overhalinger, som årets første formel 1 Grand Prix i Australien bød på, lover godt for sæsonen. De væsentlige reglementsændringer, der er sket til 2009, ser ud til at gøre en positiv forskel.

Fantastisk at Brawn GP (tidl. Honda), med Mercedes motor og Virgin som sponsor, kan vinde en 1-2 sejr i sit første grand prix. Det er ikke sket siden 1954, at et debuterende team vinder en 1-2 sejr, dengang var det Mercedes. En del af grunden er, at Honda allerede tidligt i 2008 sæsonen stort set opgav deres 2008-model og koncentrerede kræfterne om udvikling af 2009 modellen. Efter den turbulens og tvivl der har været hele vinteren om teamets fremtid, er det dog en fantastisk præstation af Brawn GP.

McLaren-Mercedes havde store problemer, og Hamilton startede bagerst. På den baggrund synes jeg, at det er flot, at Hamilton kører sin bil ind på en 4. plads. Det er den slags, der er nødvendigt, hvis man vil være verdensmester, at score point selv i løb, hvor bilen er dårlig og alt er en imod.

Jeg glæder mig virkelig til at følge resten af sæsonen.

2 kommentarer:

  1. Ja, det var godt. Dog forbandet at man så senere på dagen omgør resultatet, således at Trulli ryger ud fra 3. pladsen og de andre rykker op. Vettel fik også en straf, hvad er urimeligt, da det var mindst lige så meget Kubica's skyld. FIA er som en dårlig fodbolddommer, der blander sig alt for meget i resultatet. De gjorde det hele sidste sæson, hvis de fortsætter på denne måde, så er min interesse desværre nok slut. Det er for frustrerende at se kørerne afgøre sagen på banen, og så bliver det gang på gang lavet om af nogle fladpandede FIA-folk ved et skrivebord.
    Peter Borg

    SvarSlet
  2. Tak for kommentaren, Peter. Jeg har ingen mening om Trulli sitautionen, jeg har ikke set den. Efter min mening var Kubica for optimistisk, og Vettel for stædig, da de to stødte sammen. Enig i at det næppe er rimeligt, at Vettel alene får en straf. Helt enig i, at racerløb bør afgøres på banen og ikke af FIA folk. Det sker for tit, og kan bestemt også komme til at påvirke min interesse.
    Vi må håbe det bedste.

    SvarSlet